maanantai 13. toukokuuta 2013

Ja ne kutsu mua koulutytöks


Aika... Niinhän ne kaikki sanoo. Millainen mä olinkaa vuosi sitten? Millanen mä oon vuoden päästä? Murheet kaappiin ja sitten matka jatkuu. Ehei. Mä nautin murehtimisesta. Tai no eihän kukaan, mutta sitten, kun on tyhjä olo sen jälkeen, tuntuu, että kaikki taakka sun harteilta on pois. Mä aion siis murehtia ja itkeä itteni vielä uneen niin kauan ku mä vaan kykenen. Tai no. En mä enää itke. Toivottavasti tekään ette itke. Niin tässä mä oon. Vuosi sitten pukeuduin miniminishortseihin ja käytin ainoastaan meikkivoidetta ja ripsiväriä sekä mulla oli ne mun luonnollisen väriset hiukset (vaikka eihän noikaan kaukana mun omasta hiustenväristä oo). En ikinä kuvitellut olevani tässä tilanteessa nyt. Nii millanen mä sitte vuoden päästä oon? Huomasin, että se tässä elämässä on ihanaa - ikinä ei voi tietää millaisia käänteitä elämässä tulee käymään, ja vaikka kuinka yrität pysyä omana itsenä niin silti sä opit joka vuosi uusia asioita. Oikeastaan jokainen päivä on jännittävä - vaikka sä menetkin kouluun ja koulusta suoraan kotiin, me kasvetaan ihmisinä. Mä oon kasvanut ihmisenä ihan älyttömästi. Vaikka musta on tullut vuodessakin itsevarmempi, nii samalla myös nöyrempi. Ihmisten erilaisuus, se on upeaa.
Mun silmät näyttää joskus vihreiltä, joskus sinisiltä ja joskus ruskeilta. Sun silmistä en tiedä - en ole vielä katsonut silmiin. Sä oot mukava ja te kaikki, mutta kuka on se joka rakastaa? Mun huivissa on pääkalloja, joita en vuosi sitten olisi ikinä voinut missään mielessä päälleni pukea. Pääkallot - symboloiko se musta jotain tällä hetkellä? Ne sanoo, että musta on tullut ilkeä. Anteeks. Tää on vaa hetkellistä, lupaan. Noin vuosi sitten astuin peruskoulun ovista 9.2:n keskiarvon tokari kätösissäni ja olin varmasti pääsemässä haluamaani opiskelupaikkaan. Hassua. Ne kutsu mua koulutytöksi, blondiksi ja maijaksi. Te sanotte muuta nyt - ainakin lisäätte paljon tohon muita sanoja.
Huomista odotan. Paljon tekemistä. Mua jännittää ja pelottaa. En halua olla ilkeä tai paha. Haluan olla minä. Meneekö huominen hyvin? Mä en tiedä. Toivon, että menee. Koulu on oikeesti raskasta. Siitä tuli pari viikkoa sitten vielä raskaampaa. Tuntuu, että siellä täytyy vaan selvitä, kunnes pääsee kotiin tai ystävien luokse turvaan. Kohta on kesä, ja mä oon pitkään turvassa ja omassa rauhassa.

Mitä tykkäisitte jos laittaisin koeviikolle teille musta vanhoja kuvia (vuosi sitten ja kesällä otettuja), jos en muuten kerkeä postailemaan? Se olisi samalla vähän muistuttelua miltä ne mun hiukset ja miltä muutenkin näytin silloin. Miltä kuulostaa? :)

17 kommenttia:

  1. Joo, vanhoja kuvia! (:
    ..muutenkin ois kiva nähdä susta mahollisesti jotain lapsuusajan kuvia.. (:

    Tää teidän blogi on kyllä superkiva ja saan aina inspistä oman blogin jatkamiseen eteenpäin teidän ansiosta!(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkäpä niitäkin, mutta lapsuuskuvia on tosi paljon paperiversiona. Voin toki koittaa lähteä niitäkin kuvailemaan, mutta ajattelin lähinnä näitä koneelta mahdollisesti löytyviä... :)
      Kiitti paljon - makeeta! (:

      Poista
  2. mun on nyt ihan pakko kommentoida tänne ! en tunne tai tiiä yhtäkään bloggaaja kenen tekstit ois yhtä upeita ku sun ja en uskonu että voisin ikinä samaistuu kenenkään tuntemattoman sanoihin näin paljon.toivotan sulle paljon kaikkea hyvää ,tsemppiä koulun ja kaiken muunkin kanssa :) on vaan pysyttävä vahvana ja minä , tuiki tuntematon , tiedän että sä pystyt siihen.se näkyy kauas , et oo ylimielinen tai ilkeä vaan sä oot vahva.susta on siihen. 'stay strong'.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä huippu kommentti kiitos <3 pysy säki vahvana! Sulle kaikkea hyvää kans. ♥

      Poista
  3. munkin on pakko kommentoida nyt ! arvostan ihan hirveesti kun huomioitte "fanejanne" (mua myös) esim. instagramissa seuraatte ja tykkäätte kuvista! upeeta, monet bloggaajat on tosi itsekkäitä eikä missään nimessä vaivaudu huomioimaan mut teitä oikeesti arvostan. ootte ihania :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauhee ku te sanotte että pakko. Ei oo mitään hirveetä, jos kommetoitte. :D mutta juu vaikka en jokaista tuiki tuntematonta seuraakkaan (ettei mun se insta täyty kokonaan joistain huippu näteistä ja ihanista ihmisistä, joita en kuitenkaan tunne..), mutta pyrin aina tykkäilemään takaisin. :) Meille on ehkä helpompi huomioida teitä ku meitä on kaks. kiitti säkin olet ihana :* ♥

      Poista
    2. ihana maija <3 hih

      Poista
  4. joo laita niitä vanhoja kuvia ! :-)
    oitte kummatki huippukauniita ja kirjotat tosi kivasti ja jotenki syvällisesti :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kiitos :) minäpå koitan jotai teille niistä vanhoista väsätä :)

      Poista
  5. jooo ehottomasti vanhoi kuvii! kirjotat maija upeesti ja oot tosi kaunis (:!

    VastaaPoista
  6. oot ihan älyttömän hyvä kirjottamaan, ja nää sun tekstit pistää oikeesti miettimään :)
    ja taas kerran ihania asuja teillä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääkin mietityttää kiitos sinä ihana <3

      Poista
  7. nice blog!
    www.3fstreet.blogspot.com

    VastaaPoista
  8. vau ootte kyl reetan kaa iha super kauniita ! ja maija sun kirjotukset on mahtavia!(:

    VastaaPoista

kiitos kommentista<3