keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Ruka 2014

Paljon aurinkoa, naurua,laskettelua, hyvää ruokaa ja saunomista - niistä mun reissu rakentu. Joka päivä oltiin aamulla virkeinä lähdössä rinteeseen ja kerran käytiin välissä päikkäreillä ja kaakaolla, mutta muuten oltiin iltaan asti rinteessä, josta päästiin saunaan ja syömään ja pelaamaan korttia ja taas nukkumaan.
Automatkat meni tosi leppoisasti kuunnellessa musiikkia ja tuijottaessa maisemia. Mä jotenkin tykkään olla tommosella pitkällä matkalla autossa. Tuntuu vähän niinku olisi pienessä humalassa, kun ajatukset vierii siellä sun täällä. Joskus rupeen itse hymyilemään, kun tajuan kuinka tyhmiäkin juttuja siinä autossa tulee käytyä läpi. Autosta näkee mun mielestä myös maailman ihanimman auringonlaskun, kun maisema vilisee silmissä, mutta aurinko on silti niin ihanan tyyni paikallaan oleva pallukka. Myös poroja väisteltiin matkalla.
Tosi moni kysyi multa, että miltä tuntuu, kun siskolla ja veljellä on siipat mukana ja mä lähden yksin. Aluksi se oli musta inhottava tunne, mutta en ollut oikeastaan yhtään yksinäinen, päinvastoin! Mun sisko ja sen poikaystävä on ku paita ja peppu. Ne on ku vuorovaikutuksessa keskenään - jos toisella on mökötys päällä niin molemmilla on ja jos toinen on iloinen jostain, molemmat on. Ne on ollut jo 6 vuotta melkein yhessä, mikä on musta kadehdittavaa. Mä haluan joskus sellasen parisuhteen, missä musta ja siipasta voidaan sanoa, että ollaan ku paita ja peppu. Muutenkin mun sisko on aina ollut mulle eräänlainen idoli. Positiivisuus hehkuu ja luonnetta ei puutu. Hyvä koulussa ja pelannut jalkapalloa. Kiinnostunut vaatteista ja tyttömäisistä jutuista. Sellanen mä haluan olla.
Noitten kahden kanssa vietin suuren osan ajasta ja se oli kiva, koska ne ei täällä meillä enää asu ja nähdäänkin vaan joskus silloin tällöin lautapelien/pleikan ja ruuan kera hyvin mielin. Pienenä mua joskus kiusattiin siitä, kuinka "matkin" mun siskoa ihan hirveesti. Ja kyllähän mä kai, ku halusin olla niinku se.
Rukan reissu oli ihana ja jos joku kysyisi lähtisinkö sinne, vastaisin tietysti.

2 kommenttia:

  1. minkä ikäinen sun sisko on?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on syntynyt 92 ni se on 21 ja täyttää 22!:-)

      Poista

kiitos kommentista<3